Dit zijn 5 makkelijke gerechten na een drukke dag!

Dit zijn 5 makkelijke gerechten na een drukke dag!

Je herkent het vast: je komt thuis na een drukke dag op je werk en hebt echt geen zin meer om te koken. Toch wil je graag nog iets gezonds op tafel zetten. Gelukkig kan dat! We geven je 5 gemakkelijke gezonde gerechten die binnen een handomdraai op tafel staan.

  1. Maaltijdsalade

Een maaltijdsalade is gemakkelijk en snel en kan met allerlei ingrediënten gemaakt worden. Sla, pasta, bonen, paprika, ei, tonijn of tofu, het kan allemaal. Duik eens je voorraadkast in en kijk wat je allemaal in huis hebt. Je zult zien dat je er de meest verrassende salades mee kunt maken.

  1. Pasta

Pasta kun je op allerlei manieren klaarmaken. De meeste soorten pasta hebben maar een kooktijd tussen de 5 en 10 minuten. Tip: kies voor de volkoren variant, want die past in de Schijf van Vijf.

  1. Soep

Heb je het een keer wat rustiger, maak dan een grote pan soep. Tomaten-, groenten- pompoen- of courgettesoep zijn lekker en bevatten lekker veel groenten. Als je de soep in kleinere porties invriest heb je altijd iets gezonds ‘klaar’ liggen voor die drukke werkdagen.

  1. Nasi

Nasi is zo’n lekker, snel gerecht dat binnen 15-20 minuten op tafel staat. En je kunt heerlijk variëren tussen, vlees-, vis- of vegetarische varianten. Net waar jij zin in hebt. Als je kiest voor zilvervliesrijst, krijg je ook nog wat extra vezels en vitamines binnen.

  1. Brood

Heb je écht geen zin om achter het fornuis te kruipen, dan kan een broodmaaltijd natuurlijk ook. Beleg je je brood met tomaat, radijs, humus, banaan of aardbei dan krijg je ook je portie groente of fruit binnen.

Tip! Weet je dat er een drukke dag aankomt? Kook dan de dag van tevoren voor twee dagen. Je hoeft je dan niet meer druk te maken over wat je gaat eten of wanneer je boodschappen moet doen en je eten staat zó op tafel.